Az alapoktól

Bár még nem blogolok régen, úgy tűnik mintha sok blogger fittyet hányva a SEO bloggereknek alapjaira, kizárólag a saját kedve és szájíze szerint írna. Ez egyrészt teljesen rendben van, másrészt lehet, hogy érdekelné őket a jó SEO, ha tudnák, mire jó.

Ezért szerettem volna megmutatni, hogy milyen a jó SEO bloggereknek.

SEO Bloggereknek – De mi is az a SEO?

A SEO, vagyis Search Engine Optimalization magyarul keresőoptimalizálás azt jelenti, hogy pár kulcsszó helyes használatával segítesz a keresőmotorodnak (leggyakrabban a Googlenek) megtalálni a blogbejegyzésedet. Minél ügyesebben SEO-zol annál előrébb kerül a cikket az organikus találati listában, annál többen fogják elolvasni és rákattintani, ezzel még előrébb kerülsz majd, és így tovább. Ezért fontos a SEO bloggereknek: egy ördögi kör, ami több organikus látogatót és nagyobb olvasótábort hoz majd neked hosszú távon.

Nagyon fontos megjegyezni, hogy a hosszú táv itt nem pár napot vagy pár hetet jelent. Hosszú hónapokat vagy éveket kell várnod, hogy a jó SEO bloggereknek is meghozza a gyümölcsét. Ez mégis egy ingyenes eszköz, ami bejegyzésenként maximum 10 percet vesz el az idődből, ha már rutinos vagy, így szerintem maximálisan megéri alkalmazni és adni neki egy esélyt.

1. Lépés a jó SEO felé: a kulcsszó

Ha megvan a témád, amiről a cikket fog szólni, csak találnod kell egy egyszerűbb szókapcsolatot, ami tökéletesen leírja azt. Ehhez használhatod a Google kulcsszótervezőt, vagy akár a sima Google keresőt is. Én például tudtam, hogy ebben a bejegyzésben SEO-ról akarok írni, de nem akármilyenről. Ez SEO bloggereknek, nem kisvállalkozásoknak és nem szakmai blogoknak. Így természetesen a SEO bloggereknek, mint szókapcsolat lett a bejegyzésem kulcsszava is. 😊

Ha nem ennyire egyszerű a helyzet, például Home Office Tippekről szeretnél írni, akkor önmagában a Home Office szinten biztosan olyan kulcsszó, amivel nem jutsz majd sokra. Ezzel szemben a Home Office édesanyáknak, esetleg Home Office bloggereknek, vagy például, mint az én esetemben, Pro Home Office Tippek is lehet a kulcsszavad.

SEO bloggereknek Tipp: Gondold át, mire keres rá a célcsoportod, és ellenőrizd, hogy valóban rá is keressenek!

2. SEO Bloggereknek: Címsorok helyes használata

Minden szerkesztőben találsz majd előre beállított címsorokat, akik a H1 és H2 névre hallgatnak. Minden szövegben egyetlen H1 legyen, ő pedig maga a címed. A többi alcímed, bekezdés címed mind-mind H2 legyen. Minél több alcímben található meg a kulcsszavad annál jobb, de a címben, vagyis az egyetlen H1-ben mindenképpen legyen benne, ezt a lépést soha se hagyd ki.

3. Kulcsszósűrűség a szövegben

Ha a címsorokban már benne van a kulcsszó, akkor természetesen a szövegből se felejtsd ki. Mindenképp benne kell lennie az oldal URL címében, a meta leírásban és a cikked vagy blogod rövid leírásában is. Ez jelenik meg a pici előnézetben a Google keresőjében és például Facebookon behúzott linkben is.

Igyekezz a legtöbb bekezdésedbe beilleszteni a kulcsszavadat, de nem szükséges erőltetni, ha úgy érzed túl sok, akkor inkább hagyd ki egy-két helyen. Szerencsére a Google algoritmusa már elég intelligens ahhoz, hogy megtalálja a kulcsszavakat a szövegben anélkül, hogy különösebb erőfeszítéseket kéne tennünk. De azért biztos, ami biztos alapon nem árt, ha megfelelő mennyiségben szerepel a kulcsszavad a blogbejegyzésedben.

SEO bloggereknek Tipp: Ha olyan „szerencsés” vagy mint én, és WordPresst használsz, akkor jószívvel tudom ajánlani a Yoast Seo bővítményt. Ez a kis csoda pontosan megmondja neked, hogy milyen hibák vannak még a bejegyzésedben, hol kell kicsit csiszolgatni rajta.

Így nézett ki például ez a blogbejegyzés, mikor először beillesztettem Wordből a WordPress felületére:

SEO Bloggereknek Yoast SEO

4. Képek metaadatai

Azt hiszem nem kell hangsúlyoznom, hogy miért kell minden bejegyzésben kivétel nélkül képeket használnunk, lehetőleg természetesen saját képeket. A képek elnevezését minden esetben töltsd ki. Ennek nem kell feltétlenül megjeleníteni az oldalon, de a kereső látni fogja, hiszen ő mindent lát. 😉 A fotóid elnevezésének legyen köze a kulcsszavadhoz, rosszabb esetben, vagy ha lustácska vagy (mint én) lehet akár maga a kulcsszó is.

5. Külső és belső linkek

Minden esetben illessz be minden blogbejegyzésedbe külső linkeket, amik a tiédtől különböző weboldalra mutatnak, illetve belső linkeket, amik a saját weboldaladon belül mutatnak más oldalra vagy blogbejegyzésre. Ez azért fontos, hogy a keresőmotorok is felismerjék, hogy a Te tartalmaidat használják más weboldalak is, illetve Tőled is el tudnak jutni a böngészők más hasznos weboldalakra. Nevezhetjük linképítésnek, de kedvességnek is.

SEO bloggereknek Tipp: Ha minden blogbejegyzésed aljára beszúrsz egy linket, amivel egy másik, releváns bejegyzésre irányítod az olvasódat. Ezzel növeled az oldalon töltött időt, és persze az is lehet, hogy valóban kíváncsi az olvasód még több tartalmadra.

+1 SEO Bloggereknek: Olvashatóság

Ugyan nem teljesen SEO bloggereknek, de az olvashatóság is hihetetlenül fontos kérdés, ha nagyobb mennyiségű szövegekről van szó. Sokszor akad meg a szemem, ha egy blogger írott, különlegesebb betűtípust használ kenyérszövegként, vagyis ebből áll a blogbejegyzés teljes egésze. Az írott, dekoratív, különlegesebb betűtípusok gyönyörűen mutatnak, ha egy-egy szót írunk le velük. Hosszú szövegként egyszerűen az agyunk nem tudja könnyedén elolvasni és befogadni őket. A különlegesebb betűtípusok megterhelik az agyat. Ezért egyszerűen a hétköznapi felhasználó legrosszabb esetben tudat alatt nem veszi a fáradtságot, hogy végigolvassa a teljes szöveget.

Írnál otthon, de nincs ihlet? Lesd meg a Produktivitási Tippjeimet!

Nuggela & Sulé 100% zöld sampon Previous post Nuggela&Sulé 100% zöld sampon és egyéb jóságok – Hajnövesztésem története
Natura Box Szilárd Sampon Next post Szilárd sampon és samponszappan teszt

One thought on “SEO bloggereknek

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük