Influencer választás egyszerűen, lépésről lépésre

Mikor egy márka influencer választás elé kerül, az hatalmas döntés a brand életében. Le kell tennünk a voksukat egy olyan ember mellett, akit személyesen nem biztos, hogy ismerünk, a munkásságáról pedig kizárólag az online térből tudunk tájékozódni. Influencer választás előtt nem csak hogy szét kell néznünk a piacon, de rá is kell bukkannunk a hozzánk legközelebb álló emberre vagy emberekre.

Miért is ilyen hatékony az influencer marketing?

A hagyományos szájreklám nagy mértékben befolyásolja a fogyasztói döntéseket. Mikor megkérdezed a barátnődet, hogy milyen sampont használ, mikor a munkahelyeden megbeszélitek, hogy kinek melyik a kedvenc filmje… Esetleg amikor a piacon az eladó néni megsúgja neked, hogy hol a legolcsóbb a csirkefarhát. Ezek mind-mind a hagyományos szájreklám tipikus példái, ezzel pedig a legerőteljesebb marketing eszköz.

Az influencer marketing is párhuzamba hozható a hagyományos értelemben vett szájreklámmal. Egy általad hitelesnek tekintett ember őszintén mesél tapasztalatairól. Minél közelebbi a kötődés az emberrel, aki az üzenetet közvetíti, annál kézzel foghatóbb lesz maga az eredmény. A családod, a barátaid, a közeli ismerőseid, és az influencerek is befolyásolják a fogyasztói döntéshozatalt.

Vajon mire kell figyelnünk influencer választás során?

Mi a fene az az Engagement rate?

Az engagement rate, vagyis az elköteleződési ráta azt méri, hogy adott influencer közönségének hány százaléka aktivizálható, illetve mennyien hajlamosak az elköteleződésre.

Itt tudsz például ilyesmit kalkulálni, ha a számszerű adatok is érdekelnek.

Influencer választás engagement rate

Ez önmagában csupán azt jelenti, hogy a követőbázis mennyire aktív. Messzemenő következtetéseket nem fogsz majd tudni levonni influencer választás előtt a kampányod teljesítésével kapcsolatban.

Követőszem vs. aktív követők száma

Influencer választás során sokkal inkább érdemes lehet megnézned magán a követőszámon túl azt is, hogy hány kedvelés és hozzászólás érkezik az influencered képeire. Ha a lájkok száma folyamatosan (gyanúsan) konstans, akkor esetleg megfordulhat a fejedben, hogy itt valamilyen turpiszságról lehet szó. A tartalom, a szöveg és a posztolás dátuma is mind-mind befolyásolja a tartalom teljesítését.

Valójában influencer választás közben nem magára a követőszámra vagy kíváncsi, hanem az influencer aktív követőtáborára.

De vajon mennyi az annyi? Hány követőtől és hány lájktól lehet már influencer választásról beszélni?

A válasz nagyon egyszerű: pontosan annyi, amennyit Te szeretnél.

Ha szívesen dolgozol együtt 1-2000 fős követőbázisú influencerekkel, akkor hajrá, ha pedig inkább a nagyok érdekelnek, akkor közülük válogass! A micro influencerek általában „egyedül” dolgoznak, sokan nyitottak kisebb-nagyobb barter együttműködésekre. Ezzel szemben az igazán híres véleményvezérek esetében már komoly összegekről és akár egy egész ügynökségi csapatról is beszélhetünk, aki támogatja munkájukat.

A döntés a Tiéd, nincs jó vagy rossz válasz.

Influencer választás

Organikus és szponzorált tartalom

Mielőtt letennéd a voksot a számodra legszimpatikusabb influencer mellet, mindenképp nézz rá a kiszemelt feedjére, és gondosan tanulmányozd át az elmúlt időszak bejegyzéseit. Ha úgy érzed, hogy túl sok a szponzorált tartalom, esetleg ezeket a reklámokat nem sikerült úgy átadnia a követőbázisának amivel akár Te is azonosulni tudnál, akkor mindenképp érdemes futnod még egy kört az influencer választásra. Valószínűleg hasonló minőségű és elérésű tartalmat fog majd készíteni a Te márkád számára is, mint amilyen az elmúlt pár hasonló posztja volt.

Ha ezzel elégedett lennél, akkor hajrá!

Amennyiben a kinézett véleményvezér orrba-szájba, látszólag gondolkodás nélkül reklámoz minden márkát, aki felkeresi őt, akkor érdemes lehet más vizekre evezni. Akár organikus tartalomról, akár szponzorált bejegyzésről van szó, az ördög a részletekben rejlik.

Az önazonosság az egyik, ha nem a legfontosabb szempont influencer választás során.

Ha szeretnél mélyebbre ásni a weboldalak világában, olvas bele SEO Tippjeimbe is!

Revox Just Vitamin C 20% és Geek & Gorgeous B-Bomb Previous post Hatékony-e az olcsó kozmetikum? Revox Just Vitamin C 20% és Geek & Gorgeous B-Bomb
Mizon Peptid ampulla krém Peptidek Next post Mire jók a Peptidek?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük